loading...

املاک مال

توضیحات ملک ویلا دوبلکس 430 متری سنددار در شهر زیبا و ساحلی نور مازندران  - با ما باشید در املاک مال کاملترین سایت املاک کشور شماره تماس : 09111385029 - 09112317780 کد ملک 142  

فرهاد رضوانپور بازدید : 15 دوشنبه 30 فروردین 1400 نظرات (0)

توضیحات ملک

ویلا دوبلکس 430 متری سنددار در شهر زیبا و ساحلی نور مازندران  - با ما باشید در املاک مال کاملترین سایت املاک کشور

شماره تماس : 09111385029 - 09112317780

کد ملک 142

 

خرید ویلا لوکس

خرید ویلا نور مازندران

خرید ویلا ارزان

خرید ویلا شمال

مشخصات ویلا :

🔰: سنددارد

🔰مساحت زمین 430 متر

🔰مساحت بنا: 220 متر

🔰نوع ملک:ویلایی

🔰تعداد اتاق خواب: 4 خواب مستر

🔰 آشپزخانه با سرویس کامل (هود،سینک,کابینت)

🔰سرویس:ایرانی و فرنگی

🔰پارکینگ : دارد

🔰کمد دیواری: دارد

🔰نوع سقف: گچ کاری با طرح زیبا

🔰جنس کف: سرامیک

🔰امکانات : پکیج دارد . انباری دارد.درب ضد سرقت دارد .درب پارکینگ برقی است

🔰امتیازات : کامل

 

نام نخست شهرستان نور در گذشته رستمدار بوده که متشکل از چهار ناحیه شهری ناتل, بلده, تمیشان و ماهان بوده‌است. در جدیدترین کشفیات باستان شناسی در این شهر آثاری از دورهٔ اشکانیان پیدا شده‌است.

مساحت: ۲٬۶۷۵ کیلومتر مربع

جمعیت: ۱۰۴٬۸۰۷ (۲۰۰۶ م.)

شهرستان نور با مساحتی معادل 2675 کیلومتر مربع در غرب استان مازندران واقع شده که شهرهای نوشهر و چالوس در غرب، استان تهران در جنوب و دریای مازندران در شمال آن قرار دارند. از نظر پستی و بلندی، این شهرستان دارای دو قسمت جلگه­ای و کوهستانی است که به تبع آن آب و هوای معتدل، مرطوب و سردی را دارد.

در حال حاضر شهرستان نور دارای 232 نقطه روستایی و پنج نقطه شهری شامل شهرهای نور، رویان، چمستان، بلده، ایزدشهر و شهرک­های مسکونی متعدد است.

در طول  تاریخ این سرزمین سبز موطن رجال بزرگ علمی، سیاسی، مذهبی و فرهنگی چون شیخ فضل­الله نوری، نیما یوشیج، ابوعبدالله ناتلی (استاد ابو علی سینا)،  پرویز تاتل خانلری، سرتیپعلی خان دیوسالار (سالار فاتح)، استاد بنان، حجت­الاسلام علی­اکبر ناطق نوری، حاج غلامحسین سالاریان ، دکتر پیروز مجتهدزاده، شهید عباسعلی ناطق نوری و بسیاری چهره­های شناخته شده دیگر بوده است. شهرستان نور از دو جاده ارتباطی با نام­های هراز و کندوان با استان تهران مرتبط می­شود. گستردگی شهرستان نور از سواحل دریا تا ارتفاعات البرز میانی، وجود تنوع آب و هوایی، رودخانه­ها، آبشارهای طبیعی همراه با آثار تاریخی و باستانی اعتبار ویژه­ای به این شهر بخشیده است. نور یکی از قدیمی­ترین نواحی شهرنشین طبرستان (مازندران کنونی) که به گواهی تاریخ، رستمدار نام داشته است.

 

شهر نور به ­عنوان پایتخت ساحلی ایران نام­گذاری شده است.

 

شهر نور از شمال به دریای مازندران، از شرق به شهرستان های محمودآباد و آمل، از جنوب از طریق کندوان و قله دماوند به استان تهران و از غرب به شهرستان نوشهر محدود است و 3/5 درصد جمعیت استان را در خود جای داده است. نور که تا چند سال قبل سولده نامیده می شد از شهرهای مهم رستمدار بخشی میان رویان و مازندران است. این شهر دارای دو منطقه سردسیری و گرمسیری با بلوکات بسیار است که مهمترین آنها بالاده نامیده می شود .

شهرستان نور به لحاظ توسعه صنعتی و گردشگری شرایط ممتازی در استان مازندران دارد و محصول غالب کشاورزی منطقه، برنج است . نور دارای آثار تاریخی و دیدنی بسیاری از جمله قلعه پولاد بلده، بقعه متبرکه آقا شاه بالو زاهد، بقعه متبرکه جمشید کیا سلطان، خانه نیما در بلده، پل خشتی نور، تکیه تاکر، روستای ناتل، امامزاده احمد در بلده، کاخ تمیشان، سواحل زیبا، پارک جنگلی، آبشار آب پری، آب گرم معدنی لاویج ، فیل سنگی لاویج، مسجد جامع بلده، غار کهو و کاروانسرای زمستانی یالو است .

پارک جنگلی نور که در شرق شهر نور قرار دارد با مساحتی حدود 4000 هکتار بزرگترین پارک جنگلی خاورمیانه است وجود سبزه زارهایی در زیر درختان، رستوران زیبا در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده، آلاچیق های متعدد چوبی، پارک کودک، مسجد، سرویس های بهداشتی، زمین های ورزشی فوتبال و والیبال و … مسافران را مشتاق گذراندن اوقات فراغت در آن کرده است .

 

یکی دیگر از مراکز تفریحی این شهر پارک جنگلی کشپل در غرب شهر چمستان در کنار رودخانه زیبای لاویج است که به دلیل وجود چشمه سارهای متعدد و سالم سازی آن درختان انبوه و تنومند پهن برگ ،پارک کودک و … مکان مناسبی برای تفریح و استراحت مسافران به شمار می آید . آب بندان نور در جنوب غربی شهر واقع است این آب بندان علاوه بر تامین نیاز آبیاری زمین های کشاورزی هر ساله در فصول مختلف سال پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر است که هر کدام جلوه خاصی به آن می بخشند .

همچنین در روی رودخانه لاویج رود شهرستان نور در ضلع جنوبی مسجد جامع شهر، پل خشت پل واقع شده و از بناهای دوران میرزا آقا خان نوری محسوب می شود که در حال حاضر تنها طاق مرکزی آن باقی مانده است .

آبشار طبیعی آبپری با نام محلی “پری او ” در مسیر جاده ییلاقی رویان به گلندرود جاده سیاه سنگ یکی از جاهای دیدنی این شهر است که گردشگران زیادی برای دیدن این آبشار به شهر نور سفر می کنند. جریان آب بر روی دامنه سنگی و وجود درختان در حاشیه این آبشار بر زیبایی چشم انداز آن افزوده است. آبشار حرم آب با نام محلی حرم او در بیشتر فصول سال دارای آب بوده و در مسیر جاده رویان -کپ در نزدیکی دوراهی دونکوه (مسیر جاده سیاه سنگ) و روستای کالج قرار دارد و بسیار دیدنی و دل انگیز است. قله سوردار در جنوب شهر نور با ارتفاعی حدود 2000 متر کاملا مسلط بر مناطق جلگه ای است که در روزهای آفتابی و صاف چشم انداز زیباتری را از مناطق روستایی و شهری پایین دست و سواحل نور ایجاد می کند .

دیدن این مناظر از بالای قله واقعا دیدنی است. الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان در جنوب دو راهی روستای کارگر کلا در بین درختان انبوه و سر به فلک کشیده قرار دارد و چشم انداز بسیار زیبایی را ایجاد کرده است. یکی دیگر از مناطق دیدنی این شهر آبادی یوش از توابع بخش بلده و در مسیر جاده ارتباطی بلده به جاده کندوان است. بافت معماری سنتی، اقلیم خشک و کوهستانی و وجود آرامگاه نیما شاعر نوپرداز فارسی، در آن، بر جاذبه های دیدنی این روستا افزوده است . که هر ساله گردشگران زیادی برای دیدن این آرامگاه و مناظر طبیعی آن به شهر نور سفر می کنند. یکی دیگر از بناهای مرتفع شهرستان نور بقعه سلطان احمد در حاشیه شرقی شهر بلده است. این گنبد یکی از بناهای زیارتی زیبایی است که از داخل دارای نقش شیری است که ماری به دور آن حلقه زده است .

 

کاخ تمیشان


کاخ تمیشان در ۵ کیلومتری‌ شهرستان‌ نور قرار دارد که در دوران پهلوی‌ دوّم‌ به‌ دستور اشرف‌ (خواهر محمدرضا شاه‌) ساخته‌ شد‌ و در جزو مجموعه کاخ هایی است که در حال حاظر‌ در اختیار بنیاد جانبازان‌ می باشد. محوطه این‌ کاخ‌ بسیار بزرگ‌ و دارای‌ استخر، اصطبل‌ و محل‌ اقامت‌ نگهبانان‌ می باشد. پلاژ اختصاصی‌ سلطنتی‌ که در آن زمان مورد استفاده قرار می گرفت،‌ بنای‌ زیبا و بزرگی‌ است که‌ در کنار ساحل‌ دریای‌ خزر واقع شده است و در روبروی اسختمان اصلی کاخ است. ساختمان‌ کاخ به لحاظ طراحی‌ و تزئینات‌، زیبایی‌ خاصی‌ به مانند ارزش های‌ هنری‌ و معماری‌ آن دارد.


پارک جنگلی کشپل


درمسیر ییلاقی لاویج و تقریبا در حد فاصل ۵ کیلومتری از شمال به جاده نور- چمستان، از جنوب به کوه و آب گرم لاویج، از شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان محدود شده است. این پارک با مساحت ۷.۲۱ هکتار که از نظر پوشش نیز دارای شش تیپ جنگلی وجود است. این محدوده دارای سنگ آهن در رودخانه این مسیر و کوره‌های ساچمه سازی بوده و به عنوان تفرجگاه برای گردشگران و محلی های منطقه مورد استفاده است.


قلعه پولاد بلده

قلعه پولاد بلده که یکی از آثار مهم تاریخی و باستانی این منطقه محثوب می شود، بر روی ارتفاعات شمالی مشرف بر شهر بلده واقع شده است. این قلعه عظیم از معروف ترین و بزرگ ترین قلعه های برجای مانده در شمال ایران است که تا اوایل دوره صفویه مورد استفاده بوده و مرکز یکی از مقتدرترین قدرت های محلی آن زمان در ایران به شمار می رفته است.


خانه نیما یوشیج


واقع در روستای ییلاقی و کوهستانی یوش از دهستان اوزرود شهرستان نور است، خانه این شاعر بلند آوازه شعر فارسی و پدر شعر نو که توسط جدش بیش از ۲۰۰ سال پیش با گجچ بری و پنجره های زیبایی ساخته شده است، اکنون آرامگاه وی است.


کلیسای آنتوان مقدس


در شهرک ساحلی هایکاشن و در فاصله بین شهر های نور و علمده استان مازندران قرار گرفته است. این کلیسا که به دست ارامنه کاتولیک مذهب ایران بنا شده است، ساخت آن در ۱۹۷۴ میلادی به اتمام رسید. دیوارهای داخلی آن با گچ و دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان پوشانده شده است. این کلیسا بر روی صفه ای به ارتفاع پنج متر، دارای پلان هشت ضلعی است و بر روی بعضی از اضلاع آن نورگیر کم عرض قرار گرفته است. سقف گنبدی کلیسا در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی وبه ارتفاع ۵/۱ متر می باشد.


دریاچه الیمالات

 

در ۸ کیلومتری نور و در مسیر جاده نور ـ چمستان واقع شده است که فاصله آن از این جاده حدود ۳ کیلومتر است. در واقع این دریاچه در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در بخش جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا است. سد خاکی الیمالات مجهز به امکانات رفاهی از قبیل مکان هایی برای نصب چادر، آلاچیق، سوپرمارکت، رستوران و کافی شاپ، امکانات قایق ‌سواری، سوئیت برای اسکان شب و ماهیگیری می باشد. سد خاکی الیمالات در هر فصل زیبایی خود را دارد اما بهار و پاییز به خاطر آب و هوای مناسب، دمای هوا و رنگ طبیعت و درختان فضای متفاوتی دارد.


جنگل و آبگرم لاویج

لاویج که یکی از دهستان های شهر چمستان نور در استان مازندران است، در دامنه کوه های البرز واقع شده است. این روستا در ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان و در میان دره های جنگلی و زیبای البرز واقع شده است. از سمت غرب و در بدو ورودی به چمستان یک مسیر زیبای آسفالته به طرف جنوب واقع شده که از جاده اصلی جدا می شود و با عبور از پارک جنگلی کشپل به لاویج ختم می گردد. فاصله لاویج تا شهرستان نور، ۳۵ کیلومتر است.

 

فهرست اماکن دیدنی و توریستی نور و رویان


آبشار آب­پری (کیلومتر 8 جاده رویان به بلده)
آبشار حرام او (کیلومتر 30 جاده رویان به بلده)
آبگرم و جنگل لاویج (20 کیلومتری پارک جنگلی کشپل)
آرامگاه نیما یوشیج (روستای یوش: 6 کیلو متری غرب بلده)
بقعه سلطان احمد(شهر بلده)
پارک جنگلی رویان (کیلومتر 3 جاده آب­پری)
پارک جنگلی و چشمه کشپل (ورودی شهر چمستان)
پارک جنگلی نور (کیلومتر 2 جاده نور به محمودآباد)
پل خشتی (نور، جنب مسجد جامع)
دریاچه و سد الیمالات (کیلومتر 10 جاده نور به چمستان)
دونکوه (=دینکوه، کیلومتر 45 جاده رویان به بلده)
ساحل دریابه پهنای 30 کیلومتر
قلعه پولاد (شهر بلده)
قله سوردار (کیلومتر 20 جاده رویان به بلده)
کالج (روستای تاریخی و ییلاقی، کیلومتر 32 جاده رویان به بلده)
کپ (روستای ییلاقی با معماری سنتی، جنب روستای کالج)
مقبره آقا شاه بالو زاهد (روستای آهودشت چمستان)
ناتل (روستای تاریخی، کیلومتر 6 جاده نور به چمستان)

 

 

کمی اطلاعات در مورد سایت املاک مال بزرگترین کارگزار املاک و مستغلات کشور

 

اگر به دنبال خرید و فروش انواع ملک و زمین و اجاره ی آن در تمام نقاط کشور هستید و میخواهید به طور مستقیم این کار را انجام دهید تیم املاک مال درخدمت شماست . شما می توانید با ثبت نام رایگان در سایت املاک مال برای خود پروفایل و اکانت مخصوص داشته باشید و تمامی آگهی های خود را بایگانی کنید . در ضمن شما در سایت املاک مال و پیج اینستاگرامی ما می توانید کارهای مربوط به کسب کار ساختمانی خود را به صورت رایگان تبلیغ کنید فقط کافیست ثبت نام کنید برای مثال مشاغلی به مانند پیمانکاری , برقکاری , جوشکاری , گچ کاری , فروش لوازم ساختمانی و ... برای ثبت نام رایگان در سایت املاک مال کافیست روی کلمه ثبت نام کلیک کنید. با آرزوی بهترین ها برای شما مردم عزیز

برچسب ها :                             

مطالب مرتبط
آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : 110
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 14
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 57
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 128
  • بازدید ماه : 87
  • بازدید سال : 2,949
  • بازدید کلی : 6,643